Derby25 opruster i 2020
Nye produkter og tekniske løsninger samt øget markedsføring skal få endnu flere til at spille på heste i 2020 – og helst hos Derby25.
Det var ikke just imponerende cifre som ATG i sidste uge fremlagde om udviklingen i spillet på heste hos datterfirmaet Ecosys (Derby25 m.m.).
Bruttospilindtægten (indsats fratrukket gevinst) for Derby25 for spil på heste i 2019 var blot 21 millioner SEK – godt nok kun for perioden april – december[1].
-Det er ikke et stort tal, men vi betragter 2019 som et læringssår, og så var vi heller ikke i gang hele året, siger Henrik Friis, vicedirektør i Ecosys, der driver såvel Derby25, Bet25 og Red25.
-Vi søsatte en helt ny spilleplatform i 2019, og der var selvfølgelig nogle børnesygdomme undervejs, der skulle rettes ind, men det er nu på plads, og her i 2020 vil vi komme med nye produkter, tekniske løsninger samt en øget markedsføring.
-Vi har desuden udvidet antallet af forhandlere, og har her fået nogle virkelig gode samarbejdspartnere, der har flere butikker rundt omkring.
-Man kan kalde 2020 for forandringens år, for i år kommer virkelig til at ske noget hos Derby25!
-Vi har allerede implementeret en teknisk løsning, så man kan benytte ATGs hjemmeside til at indhente oplysninger om startende heste og derfra til at kunne spille hos Derby25.
-Inden længe lancerer vi en App til Ipad og IPhone og i april og maj kommer vi mere flere nye ting, som jeg imidlertid ikke kan afsløre hvad er på nuværende tidspunkt, siger Henrik Friis.
Mange efterlyser muligheden for at kunne spille til f.eks. Frankrig og Norge?
-Det er vi klar over, og nogle aftaler er på plads, og andre er vi (ATG) i dialog med, men den tekniske del er endnu ikke færdig.
-Vi har dog ingen planer om at begynde at udbyde spil til Frankrig før til efteråret. Vintermeetinget på Vincennes, der jo er klart det mest interessante, slutter på lørdag.
-Med hensyn til Norge, så vil vi udbyde norske storløbsdage og fælles nordiske V75-dage. Vi er desuden også ved indgå aftaler med spilleselskaber i andre lande.
-Vi har fokus på danske og svenske hestevæddeløb hen over sommeren, og ønsker at styrke vores produkt på de områder, så vores generelle spiludbud bliver først forøget til efteråret.
-Vi har planlagt et meget stort markedsføringstiltag med
bl.a. Tv-reklamer med Franzi, der vil
være relaterer sig til hestevæddeløb, og som vi håber vil være med til at skabe
større opmærksomhed om spil på heste fremover, slutter Henrik Friis.